Electronic Arts (EA) отменя предстоящата игра „Междузвездни войни“ и ще съкрати 5% от служителите си в световен мащаб – приблизително 670 души.
Играта, която беше в начална фаза на разработка, щеше да бъде шутър от първо лице, чието действие се развива във вселената на „Междузвездни войни“.
Това е последният пример за съкращенията на работни места, които обхващат игралната индустрия.
„Тъй като сега е изключително трудно да се получи финансиране за стартиране на ново студио за игри и хиляди хора биват уволнявани с всеки изминал месец, видеоигрите са изложени на значителен риск да загубят най-добрите таланти извън индустрията и да бъдат засегнати в продължение на години“, каза Рич Баръм, бивш изпълнителен директор в студиото за игри Blizzard.
През декември 2023 г. EA обяви, че ще съкрати персонал в британския разработчик Codemasters, известен със състезателните игри F1 23 и EA Sports WRC.
В писмо до персонала шефът Андрю Уилсън заяви, че компанията е започнала да се свързва със засегнатите служители, като се очаква съкращенията да приключат до лятото.
Той също така обясни решението да се разработват по-малко нови игри.
„Освен това закриваме игри и се отказваме от разработването на бъдещи лицензирани интелектуални продукти, които според нас няма да бъдат успешни в променящата се индустрия“, пише той.
В последващ имейл до служителите на развлекателната компания EA Лора Миле заяви, че това означава отмяна на предстоящото заглавие Star Wars, по което работи дъщерното дружество Respawn Entertainment. То отговаря за Star Wars Jedi: Survivor, което имаше „като цяло благоприятни“ отзиви според агрегатора Metacritic.